דיאטת אשכוליות - דיאטת כאסח אמיתית!

דיאטת אשכוליות הנה למעשה, מה שמכונה "דיאטת כאסח". זוהי דיאטה שמושתתת על הסברה כי באשכוליות יש אנזימים המסייעים לגוף בפירוק ושריפת שומנים, סברה זו לא הוכחה אמפירית. בואו לקרוא עוד על דיאטת אשכוליות והאם כדאי לנסות ולרדת במשקל באמצעותה…

דיאטת אשכוליות ידועה ומוכרת כבר משנת 1930 לערך, היא אינה מכילה בתוכה את כל אבות המזון, אינה מאוזנת ובדרך כלל מונה כ – 800 קלוריות בלבד.

דיאטת אשכוליות מכילה שלוש ארוחות עיקריות בלבד, אין ארוחות ביניים והיא מיועדת לביצוע ל – 12 ימים בלבד, שלאחריהם יש לבצע הפסקה של ימים אחדים לפני חזרה לתפריט דיאטת האשכוליות בשנית.

שיקולים בעד ונגד דיאטת אשכוליות

תומכי דיאטת האשכוליות גורסים שמלבד האנזימים הקיימים באשכולית שעוזרים בשריפת שומנים מהירה, קיימת ירידה משמעותית במשקל בפרק זמן קצר יחסית, בממוצע של שלושה קילוגרם בשבוע.

לעומת תומכי דיאטת האשכוליות, מתנגדיה גורסים כי אין הוכחה מדעית כי קצב ירידת המשקל המהירה נובע באמת מהאנזימים באשכוליות המסייעות בפירוק השומן, או מכמות הקלוריות הדלה במיוחד המרכיבה את תפריט דיאטת האשכוליות.

דיאטת אשכוליות אינה מאוזנת וחסרים בה ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות, סידן וברזל.

מתנגדי דיאטת האשכוליות מוסיפים, כי כאשר מפסיקים אותה (וזה קורה מהר מאוד כי היא משעממת ודלה במזונות) עלולים לעלות במשקל במהירות רבה יותר ולהגיע לעודף משקל רב יותר מנקודת תחילת דיאטת האשכוליות.

דיאטת אשכוליות אינה מומלצת מסיבות רבות ומגוונות: היא דלה בקלוריות, לא מגוונת, אין בה מרכיבי תזונה מומלצים, אינה משלבת פעילות גופנית, עקרון הפחתת גודל המנות אינו מתקיים בה.

אולם חשוב ביותר לזכור עובדה אחת עיקרית: דיאטת אשכוליות מסוכנת להתפתחות תקינה של הגוף.

תפריט דוגמא לדיאטת אשכוליות:

ארוחת בוקר: 1 ביצה קשה, חצי אשכולית, 1 פרוסת גבינה צהובה, כוס נס קפה או קפה שחור ללא סוכר וללא חלב.

ארוחת צהריים: חצי אשכולית, מלפפונים ועגבניות, בשר ללא הגבלה או עוף ללא עור או מנת דג.

ארוחת ערב: מיץ מחצי אשכולית, ירקות מבושלים דג או עוף ללא עור.

ארוחה לפני השינה: חטיף אנרגיה דל קלוריות או כוס חלב דל שומן 1%.

יש לזכור לשתות כמה שיותר מים לפחות 2 ליטרים.

בנוסף אסור לבצע את דיאטת האשכוליות זמן ממושך יותר מ – 12 יום רצוף.

דיאטת אשכוליות אינה מתאימה לבני נוער ויש לעשותה בפיקוח רפואי.

כפי שכבר הוזכר לא אחת במאמר זה, מדובר בדיאטת כאסח שאינה מומלצת ויכולה להזיק יותר ממה שנדמה לנו.

דיאטה בה אנו צורכים רק 800 קלוריות ביום יכולה לגרום לתחושת עייפות מתמשכת, ירידה ברמות הסוכר שיכולות להוביל לעלפון, עצבנות וחוסר שקט ותחושת רעב מתמשכת.

יש לזכור כי הגוף זקוק כדי להתקיים ולתפקד כראוי לכל אבות המזון, מניעה לאורך זמן של אבות המזון יכולה לגרום ללחץ דם נמוך, אצל נשים איבוד הווסת החודשית, מחסור בסידן ובוויטמינים חיוניים לגוף ועוד.

בואו לקרוא עוד על דיאטה מהירה

אנא השאר את תגובתך

  1. ערך תזונתי - למה ואיך מחשבים ערכים תזונתיים כותב:

    [...] כמויות גדולות של ויטמין C בעיקר בפירות הדר, תפוז, אשכולית וקלמנטינה. כמות הקלוריות בחלק מן הפירות גבוהה יחסית, [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.