דיאטת לחם - תפריטי דיאטות לחם לירידה במשקל

דיאטת לחם הינה החלום הרטוב של אוהבי ושוחרי פחמימות. מה עוד אפשר לבקש? גם כריכים כל היום, בנוסף מותר לי לאכול כל שלוש שעות ממש חלום שהתגשם!

דיאטת לחם מתבססת על המשיכה של רובנו לפחמימות מורכבות והצורך שלנו לאכול לעיתים קרובות.

בזמן דיאטת לחם יש עלייה בסרוטונין במוח, הורמון האחראי לתחושת השובע, כתוצאה מצריכה מוגברת של פחמימות מורכבות – לחם.

היתרון הנוסף והלא פחות חשוב, הוא בכך שאכילת פחמימות כל שלוש שעות שומרת גם על רמה נאותה של אינסולין בגוף, כך שתחושת השובע נמשכת זמן רב ובאותה עת התשוקה לסוכרים פוחתת.

בדיאטת לחם מותר לאכול בין 8 – 10 פרוסות לחם קל ביום, בתוספת ממרחים רצוי דלי קלוריות: רבע אבוקדו, טונה במים, ביצה קשה, פסטרמה דלת שומן, טחינה, גבינה 5%, גבינה צהובה 5%, ריבות לייט וירקות ניתן לאכול ללא הגבלה.

את התפריט הנ"ל בדיאטת לחם ניתן לאכול בין שבוע לשבועיים והוא מהווה למעשה תפריט ניסיון בו הגוף מסתגל לדיאטה.

לאחר מכן ניתן לאכול לפרק זמן בלתי מוגבל תחליפים ללחם כדוגמת אורז, תפוחי אדמה, פסטה מחיטה מלאה וכדומה.

מי פיתח את דיאטת הלחם?

דיאטת לחם הומצאה על ידי התזונאית הקלינית בבית חולים איכילוב, אולגה רז, לאחר מחקר מקיף שערכה בנושא תחושת השובע בנחקרים משתי קבוצות כאלה שאכלו בתפריטם יותר פחמימות ותחליפיו לבין אלה שאכלו יותר בתפריטם חלבונים קרי בשר.

ממצאי המחקר הראו כי תחושה השובע גדלה ומתמשכת כאשר האנשים אוכלים יותר פחמימות לכן, היא פיתחה את דיאטת הלחם.

עקרונות יסוד של דיאטת הלחם:

  • אכילה כל 3 שעות
  • אכילה של 8 – 10 פרוסות לחם קל ביום בתוספת ממרחים דלי קלוריות וירקות ללא ההגבלה

חסרונותיה של דיאטת לחם:

עלולה לגרום למחסור בגוף של ויטמין B12 וסידן כתוצאה מצריכה מופחתת ומוצרי חלב.

לפעמים אנחנו לא מרגישים צורך לאכול אחרי 3 שעות, אך אנחנו חייבים על פי התפריט.

יתרונותיה של דיאטת לחם:

  • דיאטה מאוזנת
  • תחושת השובע נמשכת זמן רב
  • אפשר לאכול כל 3 שעות
  • קצב הירידה במשקל נמוך, כחצי קילו בשבוע

תפריט דיאטת לחם לדוגמא:

ארוחת בוקר: 2 פרוסות לחם קל עם כף גבינה או קוטג' 5%, ירקות ללא הגבלה.

ארוחת ביניים: 2 פרוסות לחם עם חצי קופסת טונה במים, סלט ירקות ם כף שמן זית.

ארוחת צהריים: 2 פרוסות לחם קל עם פסטרמה דלת שומן, ירקות ללא הגבלה.

ארוחת ביניים: מעדן  פרי 0% שומן וירקות ללא הגבלה.

ארוחת ערב: 2 פרוסות לחם קל עם ביצה קשה, ירקות ללא הגבלה.

יש כמובן לשתות לפחות 1.5 ליטר מים ביום. ניתן להחליף את הממרחים בכל ממרח דל שומן לפי טעמכם האישי.

הדיאטה הנ"ל מיועד לשבוע או שבועיים בלבד אחר כך ניתן להוסיף תחליפים ללחם כדוגמת תפוחי אדמה, פסטה מחיטה מלאה, אורז, כוסמת, גריסים וכדומה.

בואו לקרוא עוד על דיאטת פחמימות

אנא השאר את תגובתך

  1. Belightful - אימון דיאטה אישי כותב:

    זו דיאטה שטובה למי שאין לו זמן לבשל לעצמו ארוחות מסודרות ורוצה לאכול מסודר ובריא. סנדוויצ'ים זה משהו שאפשר לקחת לעבודה או לכל מקום ולכן ההתארגנות היא יחסית קלה. לטווח הארוך היא פחות בריאה כי היא יכולה לצור חוסרים

  2. לילי כותב:

    דיאטות נועדו קודם כל כדי לסלק חומרי פסולת מהגוף.
    זאת דיאטה טובה אבל בנוסף צריך לעסוק בספורט כמו בכל דיאטה.
    דרך אגב, שמעתי שיש איזה רופא ברמת אביב, ד"ר ראול רודריגז או משהו כזה שיש לו פתרון לשטיפה פנימית ועדינה שמנקה את הגוף מרעלים.

  3. שרינה כותב:

    מנסיוני אפשר להמשיך בדיאטה זו כמה שנים ,ללא נזק בריאותי,
    בדיוק כמו שניתן להמשיך בדיאטה בלי פחמימות כמה שנים בלי נזק בריאותי

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.