דיאטנית או שומרי משקל?

החלטתם שברצונכם לפצוח בדיאטה, מהי שיטת ההרזיה הטובה ביותר? באמצעות תוכנית הירידה במשקל של שומרי משקל או שמה קבלת עזרה מדיאטנית?

גם דיאטנית וגם שיטת ההרזייה של שומרי משקל הוכיחו עצמם כשיטות טובות, מועילות ומצליחות. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך בחירת השיטה הנכונה לכם, תלויה אך ורק בכם.

ההצלחה בדיאטה ושמירת המשקל הרצוי לאורך זמן תלויה רק בכם, בכושר הרצון שלכם, המוטיבציה וההתמדה.

מהי שיטת הנקודות של שומרי משקל?

שיטת הדיאטה הייחודית של שומרי משקל הוכיחה ומוכיחה בכל יום את הצלחתה ברחבי העולם. השיטה מבוססת על מספר כללים:

לכל אדם, בהתאם לגילו, משקלו ומינו, יש מספר נקודות יומיות מותרות, המחושבות לפי קלוריות ואחוזי שומן. במהלך היום ניתן לאכול רק מאכלים בהתאם למספר הנקודות ולא יותר. כל פריט מזון או שתייה שווה מספר נקודות (לדוגמא: קופסת קוטג' 5 אחוז= 2 נקודות).

כמו כן, אם מבצעים גם פעילות גופנית באותו יום, מקבלים בונוס של 2 נקודות נוספות. ככל שנאכל מאכלים עתירי קלוריות, שומן, סוכרים ופחמימות ככה יאזלו לנו הנקודות מהר יותר. לעומת זאת ירקות, פירות ומאכלים בעלי קלוריות מופחתות שווים מעט נקודות.

ככה עם חלוף הזמן לומדים להתאים את התפריט היומי לתקציב הנקודות היומי. אחרי מספר שבועות פתאום מרגישים שלא כדאי "לבזבז" 10 נקודות רק על מנת פלאפל, כשהתקציב היומי עומד על 20 נקודות בלבד.

השיטה מאפשרת לכם לאכול הכל מהכול ולא לוותר על שום מזון אהוב. הבעיה מתחילה כאשר אוכלים מחוץ לבית, אצל חברים או במסעדה וחישוב הנקודות לא תמיד יוצא מדויק.

באתר שומרי משקל מפורסמים אומנם מספר תפריטים המחושבים באופן מדוייק לפי תקציב הנקודות, אך לא תמיד יש לנו את היכולת, הזמן או הרצון לבשל.

כמו כן, אנשים עם בעיות בריאותיות שונות, צריכים להתייעץ עם רופא לפני התחלת דיאטת שומרי משקל.  בשומרי משקל תמצאו קבוצות תמיכה, מפגישים פרונטאליים שבועיים המיועדים לנשים, גברים, נוער, נשים אחרי לידה, קבוצות במקום העבודה וכדומה.

דיאטנית

דיאטנית הנה מומחית לתזונה, אשר למדה וקיבלה הסמכה לטפל באנשים וללמד אותם כיצד לאכול נכון בהתאם למשקל, גובה, גיל, מין, מצב בריאותי וכדומה.

הדיאטנית למדה את מקצוע התזונה וכל הגורמים הקשורים אליו בקשר ישיר או עקיף, כגון: כימיה, בדיקות דם, ביולוגיה, גנטיקה, ביוכימיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה של מחלות, קליניקה של מחלות, פרמקולוגיה וכדומה.

כמו כן, הדיאטנית הנה מומחית בהרכבת תפריט דיאטה אשר תואם במדויק לכל אדם בהתאם למצבו, רצונותיו והעדפותיו הקולינריות.

היא תעזור באמצעות הקניית הרגלי אכילה מאוזנים, בריאים ונכונים, התמודדות עם גירויים יומיומיים, התאמת תפריט בהתאם למצבו הרפואי של האדם, בהתאם לעבודה שלו (האם עובד במשרד, הסופרמרקט, בנסיעות וכדומה) ולסגנון החיים.

יתרונות וחסרונות

היתרון בביצוע דיאטה אצל דיאטנית לעומת שומרי משקל, הוא כמובן היחס האישי, התאמת התפריט ליורד במשקל כמו כפפה וההתקדמות בקצב המתאים.

החיסרון בדיאטנית לעומת שומרי משקל, הוא שלא באמת ניתן לאכול מה שרוצים. בשומרי משקל, כל עוד עומדים במכסת הנקודות ניתן לאכול כל מה שמתחשק, בין אם זה סלט לאורך כל היום או ארוחה אחת עתירת קלוריות.

כמו כן, לשומרי משקל יש את היתרון בקבוצת התמיכה. הרזייה בקבוצה מסייעת לרוב בין אם בהרגשת שייכות, ולמידה מנסיונם של אחרים ובין אם ביצירת לחץ שיראו שלא ירדת השבוע במשקל.

אז עתה נשאר רק לבחור: דיאטנית או שומרי משקל?

אנא השאר את תגובתך

  1. אימון דיאטה אישי - הרזיה עם מאמן אישי לדיאטה כותב:

    [...] נוספת לחצו כאן: דיאטנית או שומרי משקל? נובמבר 12th, 2009 אין עדיין [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.