אימון בטן - הדרך אל הקוביות

להפוך את ריבועי השוקולד והפיצה לריבועי בטן שרירים, מוצקים וחזקים היא פנטזיה אפשרית בהחלט. בעזרת השקעה של מספר דקות בכל יום, ניתן לקבל בטן שטוחה, שרירית וחזקה.

אימון בטן הוא בעצם פעילות גופנית הכוללת מגוון רחב ושונה של כפיפות בטן בתנוחות שונות. האימון מומלץ לשמירה על כושר גופני, חיטוב הבטן וחיזוקה וחיזוק האגן.

לפני הכל, קצת אנטומיה

הבטן מורכבת מארבע קבוצות של שרירים הנמצאים בעומק ומיקום שונה. ישנם שרירים אלכסונים חיצוניים, שרירים אלכסונים פנימיים, שרירי בטן ישרים ושרירי בטן רוחביים. על מנת להשיג את מראה ה"קוביות בבטן" צריך לעבוד על כל אחת מקבוצת השרירים הללו.

חשוב לדעת: אם תעשו 500 כפיפות בטן בכל יום אך תמשיכו לאכול ג'אנק פוד, שרירי הבטן שלכם אכן יהיו חזקים אך מעליהם תהיה שכבת שומן שתסתיר אותם. לכן השילוב בין תזונה בריאה ומאוזנת המורכבת מכל אבות המזון, לבין פעילות גופנית הכרחי על מנת לראות תוצאות.

אימון בטן למה זה טוב?

אימון בטן חשוב ביותר לתמיכה בעמוד השדרה, לחיזוק שרירי הגב, לחיזוק שרירי הצוואר, ליציבה טובה יותר וכמובן לעיצוב, לחיטוב ולמראה שרירי יותר.

אימון בטן יעזור לאדם גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה אסתטית. עם זאת, חשוב מאוד לדעת כיצד לבצע נכון את תרגילי כפיפות הבטן, על מנת למנוע פגיעה בצוואר ובגב.

מהי התנוחה הנכונה לביצוע כפיפות בטן?

קודם כל, חובה לשכב על מזרן קשיח או כל משטח קשיח אחר. התנוחה הנכונה לביצוע כפיפות בטן תלויה בתרגיל בו אתם מבצעים. במרבית המקרים המומחים ממליצים לעצור את עליית הפלג גוף העליון ב30 מעלות, ישנם מומחים אחרים הממליצים לעצור את עליית הפלג גוף העליון ב45 מעלות.

צריך להרגיש את כיווץ השרירים בבטן על מנת לדעת שהתרגיל אכן מבוצע נכון, חשוב מאוד לשמור על חוליות הגב צמודות למזרן על מנת למנוע פגיעה.

בנוסף, חשוב מאוד לשמור על הצוואר ולא לאמץ אותו בזמן כפיפות הבטן, זהו לא תרגול לשרירי צוואר אלא תרגול לשרירי הבטן ולכן הרימו עצמכם בעזרת שרירי הבטן בלבד, שם צריך להתרכז המאמץ העיקרי בעוד שהצוואר ינוח לו על כפות הידיים.

ישנם תרגילי בטן קשים יותר, בהם יש צורך להרים לגמרי את הגב מהמזרון למצב ישיבה. שוב, חשוב להרים עצמכם בעזרת שרירי הבטן ולעלות חוליה אחר חוליה.

אם אתם מתאמנים חדשים מומלץ לקחת את תרגולי הבטן לאט ולהקפיד על התנועה הנכונה, ללא שימוש בתנופה, בכפיפה או בפשיטה. אם אתם מתאמנים במסגרת חדר כושר, תמיד אפשר לקבל עזרה וייעוץ מהמדריכים.

כמו כן, קיימות עשרות קלטות DVD לאימוני בטן, שם תקבלו הסבר מפורט והדגמה ויזואלית כיצד לבצע נכון את תרגילי הבטן.

אל לכם להתייאש אם ביצעתם רק 10 כפיפות בטן, אימון שגרתי ויומיומי יביא אתכם לשלמות בסופו של דבר ולאחר מספר שבועות תצליחו לעשות 100 כפיפות בטן בקלות וללא מאמץ.

רוצה לחטב את הגוף ולהיראות נפלא? ליחצי כאן

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.