דיאטות כאסח - זבנג וירדנו

דיאטות כאסח מיועדות עבור אנשים אשר מעוניינים להשיל קילוגרמים רבים מגופם במהלך תקופה קצרה ומוגבלת. בואו לקרוא יותר אודות המשמעות האמיתית של דיאטות אלו ועל החסרונות הנלווים אליהן.

מהן דיאטות כאסח?

ישנם מקרים בהם אנו מעוניינים להשיל מגופנו במהירות קילוגרמים עודפים ולחזור לגזרה הישנה שלנו.

מקרים כאלו מגיעים בדרך כלל, לאחר עלייה מהירה במשקל, או בפעמים בהם אנו ניצבים בפני אירוע חגיגי בו אנו רוצים להיראות במיטבנו.

דיאטות כסאח נועדו במיוחד למטרה הזו, ומאחורי כולן עומד העיקרון של ירידה גדולה במשקל במהלך תקופה קצרה של שבוע.

רבים נוהים אחר קיצורי הדרך שמציעות דיאטות הכסאח השונות, כיוון שהם מבקשים לזרז את התהליך.

נוסף לכך, הם מאמינים כי יהיה להם קל יותר לסבול בטווח קצר, מאשר להתמודד עם הקושי הכרוך בשינוי מהותי והטמעת הרגלי תזונה הדורשים התמדה סבלנות ונחישות.

מרבית דיאטות הכסאח, מבטיחות תוצאות מהירות ונמשכות מספר ימים. לרוב מדובר בדיאטות אשר מצמצמות את צריכת הקלוריות באופן משמעותי ומתירות אכילת מזון מסוג מסוים.

דיאטות אלו אינן מתאימות לתקופות ממושכות, אלא לצורך ירידה מהירה בלבד. רופאים ותזונאים קליניים מסתייגים מדיאטות הכאסח ומונים להן מספר חסרונות עיקריים:

ראשית, דיאטות הכסאח אינן מומלצות כיוון שהתפריט שלהן אינו מאוזן מבחינת אבות המזון והן אינן מכילות ויטמינים וסיבים תזונתיים חיוניים.

התנזרות ממרכיבים אלו, מסכנת את הבריאות ופוגעת בגוף. במידה ומעוניינים בתוצאות מהירות ניתן לעשות דיאטות כאסח לתקופה שלא עולה על שבוע ימים.

שנית, דיאטות כאסח עלולות בסופו של דבר לגרום לירידה בקצב חילוף החומרים בגוף ולהוביל להשמנה.

הירידה במשקל בעקבות דיאטות הכאסח, נגרמת גם מפירוק של רקמת השריר ולא רק מפירוק רקמות השומן. בעקבות זאת יורד קצב חילוף החומרים בגוף והגוף שורף פחות אנרגיה.

מעבר לכך, הגוף שנמצא במצב של מצוקה מפרש את מיעוט הקלוריות וחוסר האנרגיה כאזהרה, והוא אוגר את עודפי השומן.

משום כך, דיאטת כאסח היא פתרון לטווח קצר בלבד. הפתרון הנכון הוא כזה אשר יוביל לשינוי הדרגתי של הרגלי תזונה והטמעתם.

חסרון נוסף טמון בעובדה כי קשה מאוד להתמיד בדיאטות כאסח, המבוססות על אכילה מועטה של מזון מסוג מסוים.

נוסף לכך, דיאטות כסאח עלולות לגרום לחולשה, כאבי ראש סחרחורות ואף דיכאון. במקביל, צריכה מינימאלית של קלוריות מקשה מאוד לשלב בתוך הדיאטה פעילות גופנית תקינה.

דיאטות כסאח מפורסמות

דיאטת אטקינס, הידועה כדיאטת החלבונים, מבוססת על אכילת מזונות עשירים בחלבונים והימנעות מצריכת פחמימות.

אכילת הפחמימות מעודדת יצירת אינסולין אשר משפיע על אגירת גלוקוז בתאים והופך אותם לתאים שומניים.

התפריט של דיאטת החלבונים אינו מאוזן מבחינת אבות המזון החיוניים ועל כן היא מתאימה לירידה מהירה, אך לא לתקופה ממושכת.

גרסה הפוכה לדיאטת החלבונים היא דיאטת דה וינצ'י, הידועה גם בשם דיאטת הפחמימות. דיאטה זו מבוססת בעיקר על אכילת פחמימות, כגון תפו"א, אורז מלא ולחם. בגרסה המצומצמת שלה, היא ידועה כ"דיאטת לחם" והיא קלה לביצוע, כיוון שרובנו אוהבים לחם.

אחד הטרנדים החמים בשנים האחרונות היא "דיאטת סאות' ביץ'" אשר צברה פופולאריות רבה, כיוון שהיא משיגה תוצאות מהירות וקלה יחסית לביצוע.

דיאטת סאות' ביץ' פותחה ע"י קרדיולוג ובניגוד לשאר דיאטות הכאסח - התפריט כולל פחמימות ושומנים במינונים שונים.

הדיאטה נמשכת 4 שבועות והיא מורכבת משלושה שלבים. בשלב הראשון (הקשה יחסית) מתבסס התפריט על ירקות, חלבונים, גבינות ובשר רזה.

בשלב הבא מוסיפים סוגי מזון נוספים ויוצרים תפריט מאוזן יותר. בשלב האחרון בונים תפריט קבוע, המכיל את כל אבות המזון ונועד לשמור על התוצאות.

דיאטת שלושת הימים מתבססת על אכילת מזונות, אשר מגבירים את חילוף החומרים בגוף במשך 3 ימים ובשאר השבוע התפריט מאוזן. ניתן לעשות אותה במשך ארבעה מחזורים של שבוע.

דיאטת אשכוליות מבוססת על אכילת אשכוליות בכל ארוחה, בשילוב של מעט חלבונים וסלט.

דיאטת מרק כרוב מבוססת על אכילת מרק כרוב כל היום על מנת למנוע תחושת רעב, בשילוב עם סוגי מזון דלי קלוריות.

ישנן שיטות הרזייה מהירות נוספות, אשר חלקן מפוקפקות ומציעות להשתמש בחוקן וכדורים משלשלים למיניהם.

שיטות אחרות מתבססות על כמעט צום (תפריט בעל ערך קלורי של פחות מ – 800 קלוריות ליום נחשב למסוכן). דיאטות אלו עלולות לגרום בעקיפין לבעיות בריאותיות ויש להזהר מאוד איתן.

אם החלטתם בכל זאת לנסות דיאטת כאסח, מומלץ כי תתייעצו עם תזונאית או רופא לגבי ההשלכות הבריאותיות שעלולות להגיע בעקבותיה. בנוסף, יש לבדוק את הדיאטה ביחס להיסטוריה הרפואית שלכם.

בכל מקרה, חשוב לזכור שלא לבחור בדיאטה הנמשכת לאורך זמן ושיש להפסיק אותה במידה ואתם חשים ברע.

שמירה על מספר עקרונות והטמעתם באורח החיים, תסייע לכם לרדת במשקל וגם לשמור על משקל גוף תקין לאורך זמן.

יש להרבות בשתיית מים, לאכול ארוחות קטנות כל מספר שעות המכילות ירקות רבים בכל ארוחה.

בנוסף, כדאי להפחית במזונות עתירי שומן ולשלב פעילות גופנית מהנה במשך שלוש פעמים בשבוע.

אנא השאר את תגובתך

  1. מרזי מורית - ערכת הרזיה לירידה מהירה במשקל כותב:

    [...] מדענים. שיטה זו היא אחת משיטות ההרזיה המהירות, סוג של דיאטת כסאח, המבטיחה תוצאות מהירות תוך פרק זמן קצר. ע"פ הנתונים [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.