אימון אירובי במיוחד בשבילך

אימון אירובי חשוב לשמירה על אורח חיים בריא. הוא משפר את סיבולת הלב והריאה שלנו וגם גורם לשריפת שומנים. גם אם אתם לא אוהבים שיעורי אירובי בקבוצה, יש עוד הרבה סוגי אירובי שיכולים להתאים לכם.

מהו אימון אירובי?

אימון אירובי הוא, למעשה, כל פעילות גופנית המשפיעה על פעימות הלב וגורמת לעלייה של 60 אחוזים עד 70 אחוזים בקצב הממוצע של הדופק במשך כ-20 עד 30 דקות ברציפות.

דוגמה לאימון המומלץ מאוד למתחילים, היא הליכה מהירה של חצי שעה עד ארבעים דקות כשלוש עד חמש פעמים בשבוע.

דוגמאות נוספות לאימון אירובי: אימון בחדר כושר, ריצה בשטח פתוח או על ההליכון, נסיעה באופנים או באופני כושר, ספינינג או אפילו שחייה בבריכה.

גם סקי מקצועי, קפיצה על חבל וטיפוס לגובה הם פעילויות אירוביות. בנוסף לכך, ניתן תמיד להצטרף לספורט אירובי קבוצתי בלווי מוסיקה קצבית, תנועות ריתמיות וצעדי ריקוד הניתנים בהתאם להוראות של מדריך מקצועי.

למה וכיצד להתחיל אימון אירובי?

ספורט אירובי מחזק מאוד את סיבולת הלב, סיבולת הריאות וסיבולת השרירים והוא גם דרך מומלצת ביותר לרדת במשקל, לעשות דיאטה ולשמור על גזרה חטובה לאורך זמן.

האימון האירובי משפיע גם על תהליך חילוף החומרים והמטבוליזם בגוף. כדי להתחיל באימון אירובי, יש לפנות כחצי שעה לפחות במהלך השבוע - ניתן לבצע את האימון גם בבית.

תוכלו לרכוש אופני כושר ולדווש מול מסך הטלוויזיה כאשר אתם צופים "באח הגדול" או בכל תוכנית טלוויזיה אחרת האהובה עליכם.

עם זאת, תמיד עדיף לקנות אופניים, לצאת אל חיק הטבע, לרכב, לנשום את האוויר הצלול ולשמור על דופק מהיר.

כדי להימנע מהשעמום או מתחושת המונוטוניות המתלווה לא אחת לפעילות גופנית החוזרת על עצמה, ניתן לגוון ולשלב בין סוגי אימון אירובי שונים או לשנות את סגנון האימון מזמן לזמן.

אימון אירובי ודיאטה

אימון אירובי הוא אחת הדרכים הטובות והמומלצות ביותר לצורך שריפת קלוריות מיותרות ולהתחלה של תהליך של דיאטה נכונה.

במהלך האימון מתחיל גופנו להשתמש בשומן במקביל לגלוקוז (הסוכר המצוי בשרירים ובכבד) כחומר בעירה ההכרחי לפעילותו. השומן, בניגוד לגלוקוז המספק לגוף אנרגיה קצרת טווח, הוא אנרגיה המתפרקת לאורך זמן. בנוסף לכך, המטבוליזם של גופנו נעשה באמצעות חמצון.

מסיבות אלה, אימון אירובי, המעלה את דרישת החמצן בגוף, הוא אידיאלי לשרפת שומנים מיותרים. במהלך של כחצי שעה של פעילות אירובית ממוצעת מתחיל השומן להישרף וככל שהפעילות נמשכת כך גם עולה כמות הקלוריות הנשרפות.

אימון אירובי קבוע, בין שלוש לחמש פעמים בשבוע, משפר את חילוף החומרים ומסייע לשרפת האנרגיה גם בשעות שלאחר האימון ואפילו בזמן השינה.

הדרך הבטוחה לחיים בריאים יותר

בנוסף לדיאטה, פיתוח שרירים ושמירה על גזרה חטובה, לאימון אירובי ישנה השפעה מיטיבה על תחומים רבים אחרים.

פעילות אירובית משפרת את תפקוד מערכות הריאות, הלב וכלי הדם, מונעת את התפתחותן של מחלות לב וכלי דם, גורמת לירידה בלחץ הדם, מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בדם, מפחיתה מאוד את הסיכון ללקות בסוכרת ומסייעת לתהליך הגמילה מעישון.

אז אל תגידו שלא ידעתם, כולם יכולים! שיהיה לכם אימון אירובי נעים ויעיל.

אנא השאר את תגובתך

  1. אימון אנאירובי - למה זה טוב? כותב:

    [...] האירובי (Aerobic exercise). אמון אנאירובי אינו מומלץ במקום אימון אירובי או דיאטה, אלא בנוסף [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.