דיאטה צרפתית - לאט, מעט ובהנאה גדולה!

לא רעה הדיאטה של הצרפתים - אפשר ומומלץ לאכול הכל ולהינות מכל ארוחה. הקאץ' הוא במידה. חובבי הבגט ממליצים לאכול ארוחות קטנות, אך איכותיות ולהינות מכל רגע.

דיאטה צרפתית - אל תפסיקו לאכול

בעוד שמרבית הדיאטות מבוססות על משטר אכילה קפדני וכרוכות באיסורים ומגבלות, הדיאטה הצרפתית מעלה על נס את האכילה וההנאה ממנה.

דיאטה זו אשר אינה פוסלת סוגי מזון מסוימים, משקפת את תפיסת העולם הצרפתית ואת הדגש שהיא שמה על אכילה איטית של מזון טרי, משובח ובעיקר טעים.

הדיאטה הצרפתית היא למעשה אימוץ של אורח חיים חדש ובריא והטמעת הרגלי אכילה נכונים. הצרפתים אוהבים ליהנות מהארוחות שלהם והנאתם מושפעת מטיב המזון וטעמו, אך גם מריחו ומהאווירה של הארוחה.

האכילה אינה נועדה רק לסתום את הרעב ולספק אנרגיה לגוף אלא להעניק חוויה של הנאה. האווירה של הארוחה חשובה ביותר וקיימת העדפה ברורה לאיכות על פני כמות המזון.

הכנה לדיאטה

לקראת ביצוע הדיאטה הצרפתית יש לעבור שני שלבים של הכנה: השלב הראשון נמשך 3 חודשים, במהלכם יש לערוך מדי יום רישום מפורט של כל הדברים שאכלנו בכל ארוחה וארוחה.

בתקופה זו יש לצום במשך היומיים של סוף השבוע ולשתות מרק כרישה בלבד.

מרק הכרישה עוזר לעבור את סוף השבוע, מעניק תחושת שובע ומגביר הפרשה של נוזלים מיותרים מהגוף.

בשלב ההכנה הבא לקראת הדיאטה הצרפתית עוברים לאכול לפי תפריט עשיר בפרות, ירקות ועשבים ירוקים טריים, בשר רזה ומעט יין אדום. בשלב זה יש להימנע לחלוטין מצריכת שומן של חלב מן החי ולהרבות בשתייה של מים.

שני השלבים המקדימים נועדו להכין את הגוף ולהכניס אותו למסלול של הדיאטה הצרפתית שהיא למעשה אימוץ של מנהגי תזונה נכונים, ולא דיאטה במובן המקובל.

הדיאטה כאמור דוגלת בכך שצריך ליהנות מן האכילה, והיא מתירה את כל סוגי המזון ובלבד שמרגילים את הגוף, וגם את הראש, לאכול בצורה מתונה.

מטרות ויעדים

המטרה הראשית של הדיאטה הצרפתית איננה הרזייה, כי אם אורח חיים חדש שההרזיה היא רק תוצר נלווה לו.

הדיאטה שמה את הדגש על חדוות האכילה מתוך אמונה כי כאשר צורכים מזון טעים באיכות גבוהה, ומתמקדים בהנאה ממנו, ניתן להסתפק גם בכמויות קטנות של מזון וקמים שבעים ומסופקים מהשולחן.

מה אוכלים בדיאטה צרפתית?

הדגש בארוחה צריך להיות על סוגי מזון בהם אחוז הסוכר נמוך, כמו פירות וירקות, בשר ללא שומן עם חלבון נמוך, מוצרים של חלב רזה, לחם דגנים ושמן זית. בדיאטה הצרפתית מותר לאכול שוקולד ועוגות אך במנות קטנות.

במקום "לרדת על חבילת שוקולד", או "לישר את העוגה" עד לסוף התבנית, מומלץ להתרגל לקחת ביס אחד, או להסתפק בפרוסה קטנה ולהחזיר למקרר.

הדיאטה הצרפתית שמה דגש על אכילת מזון טרי באיכות גבוהה, שתיית מים מוגברת וצריכה מעטה של אלכוהול ומשקאות מוגזים ורווי סוכר.

אכילה ע"פ עקרונות אילו תקל על הירידה במשקל והשמירה עליו.

בנוסף על כך ממליצה הדיאטה הצרפתית לעשות באופן קבוע פעילות גופנית, ולאמצה כחלק משגרת החיים. גם את הפעילות הגופנית יש לבצע במתינות.

למידע נוסף: הרזיה ללא דיאטה!

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.