האם ארוחת בוקר היא אכן הארוחה החשובה ביום?

כמה פעמים שמעתם את המשפט "ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום?" האם זהו מיתוס או שיש ביסוס לטענה הידועה? בואו לקרוא על יתרונותיה התזונתיים הרבים של ארוחת הבוקר.

מחקרים הוכיחו כי אחוז השומן מכלל הקלוריות נמוך יותר אצל אוכלי ארוחת בוקר, זאת אומרת שאדם שארוחת הבוקר שלו מספקת 25% מהאנרגיה ביום יצרוך יותר פחמימות ופחות שומנים מאדם שאוכל ארוחת בוקר דלה באנרגיה (עד 15% מהאנרגיה ליום).

על כן ניתן לומר כי אנשים שאוכלים בבוקר ארוחה מזינה ובריאה הם אנשים שצורכים בממוצע פחות שומנים במשך היום, לעומת אנשים שמדלגים על ארוחת זו.

יתרונות תזונתיים

ארוחת בוקר מספקת מספר יתרונות תזונתיים חשובים :

  • אצל ילדים ומבוגרים שלא מקפידים על ארוחת בוקר ישנו ריכוז גבוה יותר של כולסטרול בדם
  • מחקרים מראים כי ישנה עליה משמעותית בצריכת סידן אצל ילדים ומבוגרים כאחד, כשהם מקפידים על ארוחת בוקר
  • ארוחת בוקר היא מרכיב עיקרי באספקת סיבים תזונתיים. כשארוחת הבוקר כוללת גם דגנים ישנה עליה משמעותית באספת הסיבים
  • כאמור צריכת השומן נמוכה יותר אצל אנשים שמקפידים על ארוחת בוקר מזינה ועל כן זו יכולה לסייע כשרוצים לעשות דיאטה

איזה ארוחת בוקר היא המומלצת ביותר?

ארוחת בוקר מומלצת היא ארוחת בוקר שכוללת סלט ירקות טרי עם מגוון ירקות, ביצה קשה (בעדיפות משום שהיא לא מטוגנת) ואם אתם מטגנים ביצה עדיף עם כמה שפחות שמן, טונה (במים), שקדים ויוגורט.

כמו כן מומלץ להוסיף משקה טרי וטבעי כמו מיץ תפוזים, סיידר או לימונדה, תה צמחים או מיץ ירקות.

ארוחת בוקר מומלצת לילדים תכלול דייסה, לחם או לחמנייה, ביצה קשה, גבינה, חומוס, דגני בוקר מועשרים ושוקו.

אם אתם עובדים במסגרת בה יש ארוחת בוקר השתדלו להימנע ממטוגנים ולחמים לבנים ותמיד העדיפו מאכלים דלי שומן. אם אתם מביאים אוכל מהבית מומלץ להרכיב כריך מלחם קל עם ירקות, ביצה, טונה, פסטרמה או חומוס.

איזו ארוחת בוקר מומלץ לילדים לאכול בבית הספר?

מחקרים הראו כי תזונה נכונה משפרת את כושר הריכוז של הילדים, ועל כן לארוחת בוקר בריאה ומזינה ישנה חשיבות גדולה עוד יותר בבית הספר.

ההמלצות כיום הן לשלוח את הילדים לבי"הס עם כריך עם גבינה לבנה 5%, ביצה, חומוס, פסטרמה הודו, טונה, אבוקדו, ביצה וירקות. כמובן שהכריך לא אמור לכלול את כולם ויש להרכיב אותו על פי העדפותיו של הילד. בימים חמים לא מומלץ לשים לילד ארוחת בוקר שכוללת חומוס, מיונז או ביצים משום שיש להם נטייה להתקלקל במהרה.

לא מומלץ לשלוח ילדים לבית הספר עם מיצים או משקאות שמכילים קקאו, מים הם הבריאים ביותר. אם בכל זאת אתם רוצים להוסיף להם מנת אנרגיה זמינה ציידו אותם בחטיף גרנולה, פירות יבשים, פירות או קורנפלקס.

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.