ריצה בטוחה - דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לרוץ

ריצה יכולה להיות חלק משגרת יומו של כל אחד אך היא מחייבת התמדה ושמירה על מספר כללי הזהירות. מהם כללים אלו, איפה כדאי לרוץ ועוד - במאמר שלפניכם.

הריצה הינה אחת מדרכי התנועה המהירות ביותר של בעלי רגליים. במהלכה יש נקודת זמן בהן הרגליים לא נוגעות בקרקע בכלל, זאת לעומת הליכה בה הרגל נוגעת בקרקע בכל רגע נתון.

ריצה מתאימה לכל אחד, היא לא מחייבת בדבר מלבד רצון להיכנס לכושר, היא מסייעת לתהליך ירידה במשקל וקל לבצע הערכה של כמות הקלוריות הנשרפות בזמן פעולתה ועל כן היא יעילה במיוחד בעת הרזיה ללא דיאטה.

פעולת הריצה מהנה במיוחד עם פרטנר קבוע, עם מוזיקה ובמרחבים פתוחים. אנשים מעידים שהתחילו לרוץ משום שרצו להכנס לכושר ועד מהרה הפעילות הפכה לתחביב.

אם אתם מתחילים דיאטה ואתם רוצים כושר גופני בלי להיכנס לחדר הכושר ריצה היא הפתרון המושלם עבורכם.

האם ריצה טובה לבריאות?

מדובר בפעילות גופנית בריאה לחלוטין אך יצא לה שם של פעילות גופנית שגורמת לפציעות, וזאת משום שהיא פעילות מאומצת ופעמים רבות אנשים לא נצמדים לכללי הזהירות.

אנשים שסובלים מעודף משקל, אנשים מעל גיל 40 ואנשים בעלי נטייה להיפצע במפרקים צריכים להקפיד על מינון נכון של אימונים ועליה הדרגתית במרחקי הריצה באימון.

היכן הכי טוב לרוץ?

אתם יכולים לרוץ בכל מקום שרק תרצו, למשל לצידי כביש, בחוף הים, בשדות, ועל הליכון אך ריצה גם מחייבת כמה כללי זהירות.

כדאי לרוץ על משטחים לא רכים מידי ולא קשים מידי. משטח רך יכול לגרום לחוסר יציבות במפרק הקרסול ואז ניתן להיפצע מתנועה חדה ופתאומית של כף הרגל, בעוד משטח קשה מידי עלול לגרום לזעזועים חזקים.

כשרצים בחול רצוי לרוץ בשטחים הצמודים למים, מכיוון שריצה בחול טובעני היא מתישה במיוחד.

אם החלטתם על הליכון, רצוי להביא את ההליכון לשיפוע שידמה מצב ריצה בשטח.

ריצה בצידי כביש מחייבת משני זהירות משום שכלי רכב עלולים לא להבחין בכם. על כן מומלץ להשתמש בשולי הכורכר ולהתרחק עד כמה שניתן מהמכוניות. כמו כן מומלץ לרוץ נגד כיוון התנועה כדי לראות את המכוניות ממול.

איזה קצב ריצה מומלץ למתחילים?

בהתחלה לא מומלץ לבצע ריצה מהירה מידי, המטרה בהתחלה היא לרוץ למשך זמן ארוך יותר.

מומלץ להתחיל את האימונים 3 פעמים בשבוע במשך 30 דקות כשבין ימי הריצה ישנו יום מנוחה. התחילו עם 25 דקות הליכה ו- 5 דקות ריצה, ובמידה ותתמידו באימונים תוכלו להמיר 2 דקות של הליכה ב- 2 דקות של ריצה וכך תוך 12 שבועות תוכלו לרוץ כחצי שעה רצופה (המלצות אלה תקפות לאנשים במצב גופני כשיר וללא בעיות בריאותיות מיוחדות).

רוצים לקרוא עוד על אימוני כושר בבית? לחצו לפרטים

אנא השאר את תגובתך

  1. דיאטה ותזונה לקיץ - איך מרזים לקראת עונת הרחצה בים? כותב:

    [...] בשבוע -בחרו בפעילות שמתאימה לכם שתוכלו להתמיד עימה (ריצה, הליכה, שחייה, פילאטיס, יוגה, אימון אירובי).אל תוותרו על [...]

  2. דיאטה חכמה - דיאטה בלי לאבד את הראש… כותב:

    [...] רוצים להיות אפילו יותר חכמים? קיראו על ריצה בטוחה. נובמבר 28th, 2010 אין עדיין תגובות [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.