איך לעבור את פורים בלי לעלות במשקל?

פורים מתקרב אלינו בצעדי ענק, ואיתו גם הקלוריות שמגיעות עם אוזני המן, משלוחי מנות ושתיית אלכוהול מרובה. אז איך בכל זאת אפשר לשמור על המשקל בפורים? לחצו כאן לטיפים חשובים!

פורים הוא חג שמח וכמו בכל חג אחר אוכלים בו הרבה יותר ממה שצריך. בחג פורים יש ארוחות גדולות, ימי חופש בהם מטיילים ואוכלים יותר מן הרגיל ומשלוחי מנות בהם ערך קלורי גדול במיוחד. אז איך בכל זאת נשמור על דיאטה בחג הקרוב?

כיצד מכינים אזני המן עם ערך קלורי נמוך?

ניתן להחליף את הסוכר באוזני המן בממתיק מלאכותי. פעולה זו יכולה להוריד רבות את הערך הקלורי אך בכל מקרה זה יהיה גבוה במיוחד וזאת משום שאוזני המן עשויות מבצק עשיר במיוחד בשומן.

יש סוגים רבים של אוזני המן – עם שוקולד, פרג, חלווה, תמרים, אגוזים, ממרח תותים וכו'. כל המילויים משמינים (בכל אוזן המן יש בממוצע כ- 130 עד 250 קלוריות) אך בפרג, באגוזים, בחלווה ובתמרים תוכלו לקבל סיבים, שומן, חומצת שומן, אשלגן, סידן וחומצה פולית.

כמו כן רצוי להכין אזני המן ביתיות ולא לקנות אותן, ומומלץ להכין אותן קטנות. ניתן למצוא כיום מתכונים של אזני המן עד 55 קלוריות לאוזן המן וללא שימוש בביצים, מרגרינה או חמאה. אם תחליטו לחשוב על הבריאות עד הסוף מומלץ כי תכינו אזני המן מקמח מלא ואז הערך התזונתי שלהם יקפוץ.

משלוחי מנות עם ערך קלורי נמוך

משלוחי מנות מכילים עד כ- 2000 קלוריות בממוצע, קלוריות שמספיקות ליום שלם, וכאן מדובר עוד במשלוח מנות קטן!

כדי להקטין את הערך הקלורי במשלוח המנות יש בראש ובראשונה לאפות אזני המן דלות קלוריות. מן הסתם טעמם יהיה שונה מטעמן של אזני המן שומניות אך הן יורידו בממוצע את הערך הקלורי של משלוח המנות בכ- 200 קלוריות.

כמובן שילדים רוצים ממתקים ועל כן משלוח המנות יכיל ממתקים אך ניתן למצוא חטיפים וממתקים בריאים יותר שגם ישמרו על ערך קלורי שפוי וגם יזינו את הילדים. כך למשל : ניתן להוסיף למשלוח מנות חטיפי גרנולה, סוכריות ללא סוכר ולבחור חטיפים פחות משמינים כמו למשל בייגלה.

מה שלא ידעתם על "עד לא ידע"

ועכשיו הגיע הזמן לגעת בנושא הרגיש שנקרא "עד לא ידע". רוב האנשים לא יודעים שאלכוהול (למרות שהוא משקה) הוא משמין למדי, בייחוד אם שותים אותו בכמויות גדולות.

אלכוהול הוא סוג של פחמימה ובגרם אחד של אלכוהול יש שבע (!!!) קלוריות, כמעט פי שניים כמות מפחמימה רגילה.

יש לחשוב היטב על מנהג ה"עד לא ידע" לפני שמתחילים אותו – הערך הקלורי בנוסף לנזק הגופני הוא גדול במיוחד.

טיפים לשמירה על המשקל בחג פורים

אל סעודת פורים רצוי להגיע כשהרעב מתון, כמו כן יש למלא את הצלחת רק פעם אחת ולהתפנק בקינוח דל קלוריות וקטן.

בנוסף, בימי החופשה רצוי לצאת ולטייל במסלולי הטיול השונים בארץ, לשרוף קלוריות בהליכה ופעילות גופנית, ולערוך פיקניקים עם המון ירקות ופירות.

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.