תזונה לפי צבעים – מרפא טבעי למחלות

בטח שמעתם כבר לא פעם על אכילת מזונות לפי צבעים. מה זה אומר? מה משמעות צבע המזון לבריאות גופינו? התשובות - במאמר לפניכם, לחצו לקריאה.

משחר הימים המין האנושי עמל כדי למצוא את "אבן החכמים" בכל תחומי החיים, ביניהם הטכנולוגיה, המדע והרפואה. ההתפתחויות הרפואיות יחד עם הנהירה המחודשת לדתות עתיקות ואמונות מסורתיות, הולידו הכלאה בין ידע מדעי מודרני לבין אמיתות נושנות שהתגלו מחדש בעקבות ההתעניינות הגואה.

לפני אלפי שנים הרפואה הסינית העתיקה עסקה במיפוי מאכלים לפי עונות השנה, אנרגטיות, צבעיהם והתאמתם לגוף לפי קריטריונים קונקרטיים - כיום מעניין לגלות שמחקרים רבים קושרים בין דיאטה עשירה בצבעים לבין מניעת מחלות סרטניות ותחלואים רבים אחרים.

המזונות מתחלקים לחמש קבוצות עיקריות – לבנים, אדומים, כתומים, סגולים וירוקים.

כל הצומחים מכילים פיטוכימיקלים, חומרים אורגניים הכוללים פיגמנטים ותכונות דומיננטיות אחרות. הם משמשים בגוף האדם בעיקר כנוגדי חימצון וכמטהרים, מווסתים את התמיינות התאים בגוף, מסייעים להחלמה מתהליכים דלקתיים, מנטרלים ייצור רעלים ותורמים לחילוף חומרים.

בינהם אפשר למנות את הפלבנואידים, האנטוציאנידים, הקרטנואידים והפיטואסטרוגנים.

בקבוצת המאכלים הלבנים מצויים בצל, שום, אגס, פטריות ועוד. תכונותיהם הדומיננטיות הם תרכובות גופרית ונוגדי חמצון. בשל אלה הם מפחיתים סיכון לללקות במחלות כמו מחלות לב (ע"י נקיון הדם – דילול ומניעת התקרשות), מחלות סרטן ורמות סוכר.

גם קבוצת הסגולים כוללת נוגדי חמצון, ובה מצויים הכרוב הסגול, הסלק, התאנים, האוכמניות ועוד. הם מסייעים בטיפול בדלקות ומניעת טרשת העורקים, ועשירים בבטאלינים, ויטמינים, סידן, וחומצה פולית.

קבוצת המאכלים הירוקים מכילה בעיקר לוטאין, שגם הוא נוגד חמצון שמקורו רק במזון חיצוני לגוף, הנוגע לבריאות העיניים, העור, העצמות, מערכת הדם והלב.

בקבוצה זו מצויים תרד, סלרי, ברוקולי, קיווי, תפוחים ועוד. התרד בפרט עשיר בקוורטצין, ברזל, כלורופיל ובויטמינים רבים. גם כאן נמצא קשר בין המרכיבים במזון לבין הורדת סיכון למחלות לב, סוכרת, סרטן ועוד.

בקבוצת הצהובים והכתומים מצויים אלפא קרוטן, בטא קרוטן והפיגמנט קרוטנואיד, נוגד חמצון גם הוא שהופך לויטמין A בתוך הגוף. מרכיבים אלה תורמים להאטת תהליכי הזדקנות ושומרים על המערכת החיסונית.

בין מזונות אלו נמצא מלון כתום, גזר, תירס, פלפלים, דלעת, לימון ועוד. רובם עשירים בויטמינים מקבוצות E ו – C, ותורמים להתחדשות תאים ולמניעת סיבוכים כשבץ.

גם בקרב האדומים, לא מפתיע, הפיגמנטים הדומיננטים מפחיתים סיכונים למחלות סרטן ולב, וכן למניעת דלקות שונות. המזונות החשובים בהם הם עגבנייה, פלפל, אשכולית, פירות יער ועוד. נוסף על ההליקופן הם עשירים בויטמין C.

צריכת המזונות לעיל היא למעשה כמעט עניין של מה בכך – אם אנו בוחנים לרגע את הארוחות הקבועות שלנו, ומתמקדים ברכיבים אותם ניתן להרבות ולשדרג:

רטבי פסטות? עגבניות, בצל, גזר, שום, פטרוזיליה ועוד.

סלטים? מלפפונים, פלפלים, בצלים, כרובים, תירס, כרוב ועוד.

משקאות טבעיים? – מומלץ! לסחוט לימונים, תפוזים, אשכוליות, קלמנטינות והנה לנו שפע רכיבים בריאים. עדיף להקפיד לשתות תה פירות או לימון ופחות קפה, ולבשל כמה שיותר ירקות במרקים ובתבשילים, לשמירה על תזונה עשירה ובריאה.

אנא השאר את תגובתך

  1. תזונה בריאה לעור בריא - כלים טבעיים נגד קמטים כותב:

    [...] פירות וירקות כתומים, בדומה לעקרונות דיאטת הצבעים, עשירים בויטמין A, כמו אפרסמון, מנגו, גזר ובטטה, יעילים [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.