ספורטאים?הכל על תזונה נכונה לעוסקים באימון גופני

לתזונה יש חשיבות רבה בהצלחת אימון כושר. לחצו כאן לקריאת המלצות וטיפים לתזונה נכונה לאלו העוסקים בפעילות גופנית.

לא תמיד אנחנו יודעים מה צריך לאכול כשאנחנו עוסקים בכושר גופני ולארוחות אלה יש חשיבות גדולה במיוחד להצלחת האימון.

אנשים שרוצים לעשות פעילות גופנית חייבים להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת כל היום, כל השבוע וכל השנה כדי ליהנות מהתוצאות.

אם אתם רוצים להתחיל פעילות ספורטיבית יום יומית רצוי שתתייעצו עם תזונאי, מכיוון שהתזונה הנכונה מהווה גורם חשוב בהצלחת האימון.

מה אוכלים לפני ואחרי אימון גופני

יש חשיבות רבה לאכילת ארוחת בוקר בריאה גם בלי שום קשר לאימון כושר, אך מי שעוסק בפעילות גופנית צריך ארוחת בוקר בריאה עוד יותר.

אם אתם רוצים אימון מוצלח, ממנו תוכלו להפיק את המרב רצוי כי תאכלו ארוחה עם פחמימות, שיספקו את האנרגיה הדרושה לגוף בבוקר כדי למנוע תשישות במהלך האימון.

אכילת פחמימות לפני פעילות גופנית היא מועילה אך חשוב לשמור על מידות ולאכול כמות סבירה. לא יהיה שום טעם באימון אם אכלתם ארוחה שמספיקה לשלושה אנשים.

לאחר פעילות גופנית רצוי לאכול פחמימות מורכבות וכמובן לשתות הרבה מים. חשיבות שתיית המים לפני, במהלך ואחרי אימון כושר היא גדולה.

לאורך כל היום בו עושים ספורט יש לשתות מים כדי למנוע התייבשות. הגוף ממשיך לאבד נוזלים גם לאחר שהתאמצתם, לכן חשוב לא להזניח את עצמכם ולשתות גם לאחר האימון.

הטעויות הגדולות שאנשים עושים לפני כושר גופני

ארוחה מאוזנת ועשירה בחלבונים ופחמימות תורמת לשיקום רקמת השריר שנפגעה באימון אינטנסיבי. לספורטאים מקצועיים מומלץ לשתות לאחר אימון שייק חלבון מועשר בפחמימות.

אלו העוסקים בספורט רק מספר פעמים בשבוע יכולים לוותר על משקאות החלבונים והפחמימות שנמכרים במכוני הכושר, ולהסתפק בארוחה המכילה בעיקר שני מרכיבים אלו.

המלצות

תאכלו ישר אחרי אימון גופני, גם אם מדובר בשעה מאוחרת בערב (בין המאכלים הרצויים - פרוסת לחם, פרי, קורנפלקס ועוד), ושעתיים לאחר מכן שלבו ארוחה קלה בה יהיו גם פחמימות וגם חלבונים.

רצוי לאכול שלוש-ארבע שעות לפני האימון. זו צריכה להיות ארוחה מסודרת מבוססת על פחמימות.

צריכת שומן היא חשובה גם כאשר עוסקים בפעילות ספורטיבית לשם ירידה במשקל, אך חשוב שמקורות השומן יהיו בריאים עד כמה שניתן ושלא יעלו על 25% סך הקלוריות של אותו היום.

לסיכום

כל אדם המקפיד על כושר גופני רצוי שיבחן היטב את התזונה שלו וידאג לאכול בצורה שתעזור לו להפיק את המרב מהפעילות הספורטיבית.

יש להקפיד על תזונה המשלבת מאכלים מכל המינים, המכילים פחמימות, חלבונים ושומנים הנדרשים לאורך כל היום.

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.