השפעת התזונה על העור - השינוי מתחיל מבפנים!

מראהו של העור מאוד חשוב עבורנו, ולראיה - אנו מוציאים מאות ואלפי שקלים על תכשירים שונים נגד קמטים ואקנה.למרות זאת כדאי לחזור לבסיס ולזכור את הכלי הטבעי ביותר שמאפשר לנו לשמור על עור חיוני ובריא - התזונה שלנו.

מה שאנחנו אוכלים הוא מי שאנחנו, על כך אין חולק, אבל מתברר שמה שאנחנו אוכלים הוא גם איך שאנחנו נראים.

תזונה בריאה ונכונה היא מרכיב מרכזי ביותר בעיצוב מצב רוחנו, בריאותנו וגם מראנו.

עורנו מושפע אמנם רבות מגורמים סביבתיים – כגון קרינת שמש, עשן, יובש, לחות – אבל בראש ובראשונה מהחומרים הנמצאים במחזור הדם שלנו.

וכמו עם הרבה דברים אחרים, גם הטיפול בעור מתחיל מבפנים.

מרבית בעיות העור והשינויים החלים בו הם רק ביטוי חיצוני לחסרים, עודפים וחוסר איזון פנימי.

עור יבש, חסר ברק, מחוספס או מכוסה פצעונים הוא עדות חיצונית לבעיה פנימית.

משום כך טיפול חיצוני, באמצעות מריחת משחות או קרמים, לא ישנה את המצב. ביכולתו רק להקל באופן זמני וחלקי.

רק שינוי פנימי, באמצעות התזונה (ותוספי מזון, אם יש צורך), יטפל בבעיה מהשורש ויחולל שינוי מהותי ותמידי במראה העור.

נוגדי חמצון נגד קמטים

קמטים הם תוצאה של אובדן האלסטיות של העור, בגלל פגיעה בקולגן שבו.

רקמת העור נפגעת מרדיקלים חופשיים וכתוצאה מכך מאבדת את גמישותה והעור נעשה קמוט ונפול.

הדרך הטובה ביותר להאט את התהליך היא דיאטה רווית נוגדי חמצון רבים. הללו מנטרלים את פעולת הרדיקלים החופשיים ומיטיבים עם העור.

נוגדי חמצון נמצאים בריכוז גבוה בפטל, אוכמניות, תותים, שזיפים, ארטישוק, שעועית יבשה, חמוציות, תפוחי עץ ותפוחי אדמה.

גם פירות וירקות כתומים, בדומה לעקרונות דיאטת הצבעים, עשירים בויטמין A, כמו אפרסמון, מנגו, גזר ובטטה, יעילים ביותר.

ירקות ופירות נוספים כוללים גם עגבניה, גמבה, אשכולית אדומה ופירות נוספים המכילים ליקופן.

הוסיפו לכך פירות המכילים ויטמין C, כגון פירות הדר וקיווי – והרי לכם דרך מענגת וטעימה לשמור על עור רענן וצעיר.

ויטמינים כדוגמת ויטמין E הם אמצעי מצוין נוסף להאטת הזדקנות העור. הוא נמצא בשמנים צמחיים, עלים ירוקים, דגנים מלאים ונבט חיטה.

עוד חומר חיוני לשמירה על העור הוא אבץ, הלוקח חלק נכבד בייצור הקולגן. אבץ מצוי בביצים, דגים, בשר לסוגיו ופירות ים.

באגף הימי נמצאים גם סרדינים ודגי סלמון ומקרל, העשירים בקו-אנזים Q-10 המזין את העור ומשפר את מראהו.

בנוסף, חשוב להרבות באכילת דגנים וחיטה מלאה, טונה, אגוזי ברזיל, גרעיני חמניות ושום.

הללו מכילים את המינרל סלניום החיוני ביותר לשמירה על העור ולטיפוחו.

ובין הארוחות, לא לשכוח את חשיבותם של המים לגוף ולעור - לא פחות משמונה כוסות מים ביום, כל יום.

הימנעות מסוכר נגד אקנה

הדעות עדיין חלוקות באשר להשפעת התזונה על אקנה (פצעי בגרות). עם זאת, מחקרים רבים מצביעים על קשר בין פחמימות, שומן מהחי ומוצרי חלב על הופעת פצעונים על העור.

בכל מקרה, כדאי ומומלץ לנסות – הן להימנע ממאכלים מסוימים לתקופה של חודשיים-שלושה, והן להוסיף מרכיבים אחרים לתפריט – כדי לבדוק מה ההשפעה של התזונה על מצבכם האישי.

כל גוף מגיב אחרת למזון ולכן מה שמזיק לאחד לא בהכרח ישפיע על האחר.

ככלל, נמצא כי סוכר וקמח לבן מעלים את רמת הטסטוסטרון בדם וכך מעודדים התפתחות אקנה.

משום כך מומלץ להפחית ככל הניתן באכילת עוגות, ממתקים, גלידות, לחם לבן ועוגיות ובשתיית מיצים ממותקים.

גם מאכלים המכילים שומן מן החי – כגון מרגרינה, בשר שמן, פיצוחים, מזון מטוגן וגבינות שמנות – נמצאו כמעודדי אקנה.

למעשה, מחקרים מצאו כי צריכת חלב ומוצריו, גם דלי-שומן, מגדילה משמעותית את הסיכוי להופעת פצעונים.

מנגד, מומלץ להרבות באכילת ירקות ירוקים וכתומים, דגים המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 – כגון סלמון וטונה ולהקפיד על שתיה מרובה.

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.