דיאטה אחרי לידה - ילדת? הגיע הזמן לרזות

מזל טוב, בשעה טובה ילדת תינוק בריא. ישנן נשים, שבורכו בגנטיקה טובה וחילוף חומרים מהיר וכמו כן, שמרו על עלייה מאוזנת במהלך ההיריון. אך מה עם אותם נשים, שאחרי הלידה נשארו עם עודפי משקל ושומן מרובים? הכל על אפשרויות דיאטה אחרי לידה…

לא כל כך פשוט לעשות דיאטה לאחר לידה, האישה מקריבה את רוב שעות היממה בטיפול והנקת התינוק, היא לא ישנה טוב, אין זמן לבשל ולהכין אוכל, הלחץ וההתרגשות הגדולה מקשים עליה לעבור עכשיו למשטר דיאטה.

כמו כן, השינוי הפיזיולוגי שעובר הגוף לאחר הלידה, מותיר את האישה לא רק עם מאגרי שומן אלא גם עם עודף עור.

האם מותר לעשות דיאטה לאחר הלידה?

דיאטה לאחר לידה צריכה להיות מתונה ביותר, שכן נשים מניקות זקוקות ליותר אנרגיה על מנת לייצר חלב, ואישה שתפצח בדיאטת כאסח או דיאטת רעב לאחר הלידה, תפגע בייצור החלב ובכך תפגע בהתפתחות וגדילת התינוק, שלא יקבל את מלוא התזונה לה הוא זקוק בעיקר בחודשיים הראשונים לחייו.

טיפים לדיאטה לאחר לידה

  • למרות שאין כוח ולרוב אין חשק, השתדלי לבצע פעילות גופנית 3 פעמיים בשבוע של 45 דקות בכל פעם
  • שתיית נוזלים כ-3 ליטר ביום
  • אכילה מרובה של ירקות, שכן הם תורמים לחילוף חומרים מהיר
  • הימנעות מאכילת ממתקים, עוגות, פיצות וכדומה (מותר לאכול סוכרים אך בהגבלה של חטיף אחד ביום)
  • מוצרי חלב דלי שומן. וגבינות עד 5%
  • אכילת יותר חלבונים ופחות פחמימות
  • הימנעי מלהיכנס "פיתויים" הביתה, כגון: פיצוחים, בורקסים, עוגות ומאפים טריים, מאכלים אלו בהחלט מנחמים אך גם משמינים
  • פעילות גופנית מומלצת, שכן היא עוזרת להמרצת הדם ובכך גורמת לחילוף חומרים מהיר יותר. הרשמי לחוג התעמלות לך ולתינוקך או צאי לטייל עם התינוק (גם זה פעילות גופנית אומנם מתונה מאוד אך עדיפה על כלום)

דיאטניות קליניות ומומחים, ממליצים על דיאטה מתונה לאחר הלידה, שאותה כדי להתחיל רק לאחר כחודשיים מיום הלידה.

במהלך ההריון נוצרו שינוים פיזיולוגים והורמונאליים מרובים בגוף האישה ולכן לאחר הלידה מומלץ לשקם קודם כול את הגוף ולהחזיר לו את כל המחסורים התזונתיים ורק לאחר שהגוף חזר להיות מאוזן, להתחיל בדיאטה .

גם אז, אין להתחיל דיאטת כאסח אלא אכילה בריאה ומאוזנת לפי תפריטי דיאטה מוגדרים, במיוחד לנשים מניקות, אשר צריכות מינימום 1800 קלוריות ביום לייצור חלב.

קצב הירידה המומלץ, הוא כאחד קילו בלבד בחודש, ירידה מעבר לכך עלולה לפגוע בבריאות האישה ותינוקה שתלוי בחלב שלה.

כמו כן, לנשים מניקות יש יתרון עצום, שכן ההנקה עוזרת שורפת קלוריות ועוזרת לירידה במשקל.

מומלץ לאישה המעוניינת לבצע דיאטה לאחר הלידה, להתייעץ עם הגניקולוג שלה ועם דיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט תזונה מאוזן ובריא שימור על בריאות האישה והתינוק.

אנא השאר את תגובתך

  1. שומרי משקל כי דיאטה זאת דרך חיים! כותב:

    [...] קבוצות תמיכה וסדנאות דיאטה לגברים, נשים, בני נוער, נשים אחרי לידה ולאנשים במקומות [...]

  2. שרון כותב:

    דיאטה כדרך חיים- ללא רעב……

    רוקח

  3. ניתוח מתיחת בטן אחרי דיאטה כותב:

    [...] בהרחבה על: דיאטה אחרי לידה כיצד מבצעים מתיחת [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.