המדריך המלא לנשנושים בריאים!

באופן אידיאלי כדאי לאכול שלוש ארוחות מסודרות ביום, אך הלכה למעשה הבטן שלנו מקרקרת גם בין ארוחות. מה עושים כדי להעביר את הזמן ולא לגווע מרעב? קוראים את המדריך לנשנושים בריאים!

כאשר אנו שומרים על דיאטה במטרה להרזות תמיד עולה הדילמה של האכילה בין הארוחות.

האם אסור? האם מותר? אם כן, אז כמה? ומה לאכול? שאלות טורדניות אלו מעסיקות את הבטן המקרקרת בין ארוחה לארוחה וגורמות לתהיות רבות. כדאי מאוד לדעת מה לאכול ומה לא בין הארוחות בשביל לא ליפול בפח ולהגיע למצב של השמנת יתר.

מתי כדאי ומותר לנשנש?

דיאטה בריאה תורכב בדרך כלל משלוש ארוחות ביום - ארוחת בוקר, צהריים וערב, כאשר בין ארוחה לארוחה יש שלוש שעות.

לא משנה כמה אכלתם במהלך אחת הארוחות הללו, לאחר שלוש שעות תחושו תחושת רעב מציקה וטורדנית שתגרום לכם לתהיות ומחשבות בדבר הדיאטה שלכם.

הגוף תמיד יודע מה הוא צריך וכדאי להקשיב לו, אך צריך לדעת מה הוא אומר.

מחד, אל תתפתו לחשוב שבגלל שהגוף משדר תחושת רעב למוח זה אומר שצריך לאכול ארוחה מסיבית כל שלוש שעות.

מאידך, כדאי להכניס לגוף דבר מאכל זה או אחר על מנת להרגיע את הרעב באופן זמני, עד שתגיע ארוחה מסודרת.

מה כדאי לאכול בין הארוחות ולמה?

בין ארוחה לארוחה כדאי לאכול דברים קטנים, משביעים יחסית ולא משמינים.

חשוב לזכור שהאכילה בין הארוחות נועדה להרגיע את הרעב באופן חלקי ולא להכניס לגוף את החומרים הדרושים לתפקודו כמו שלוש הארוחות העיקריות ביום.

פירות - הבחירה הטובה ביותר תהיה לרוב פרי. רוב הפירות לא יעברו את מאה הקלוריות לפרי, המהווה את מחסום הקלוריות המומלץ לנשנוש בין הארוחות במהלך דיאטה. 100

קלוריות בין כל ארוחה, שלוש פעמים ביום מהוות 300 קלוריות יומיות, שהן תוספת מתונה לתפריט הקלוריות היומי.

בננה ממוצעת תכניס לגופכם כ-100 קלוריות, בעוד שתפוח בגודל בינוני יכניס כ-60. כוס של ענבים תכניס כ-50 קלוריות.

מאפים תוצרת בית - ניתן לאכול מאפים או מיני מתוקים בהכנה ביתית לפי מתכוני בריאות.

חשוב שהמאפים הללו יכילו סיבים תזונתיים העוזרים למערכת העיכול בתהליך חילוף חומרים בגוף.

סיבים תזונתיים לא מתעכלים במערכת העיכול ותפקידם לעזור בעיכול על ידי חיכוך עם המזון בדפנות הקיבה במהלך תהליך העיכול.

קמח מחיטה מלאה ושיבולת שועל מכילים כמות נאה של סיבים תזונתיים.

שתיה חמה - שתיה חמה בין הארוחות עוזרת לתחושת השובע ולהרגעה זמנית של הרעב על ידי מילוי הקיבה בנוזלים.

בנוסף, תהליך השתיה של משקה חם הינו איטי ומספק ולעיתים שתיה חמה המכילה קפאין עשויה להאיץ את חילוף החומרים בגוף.

אלמנט נלווה הוא הטקסיות שבשתיה, אשר אורכת זמן בשל התעסקות עם ההכנה וכן שתית המשקה עצמו.

פירות יבשים - פירות יבשים מכילים אנרגיה רבה, משביעים ויכולים להרגיע את תחושת הרעב שבין הארוחות.

חשוב לא להגזים עם הפירות היבשים משום שמאה גרם של פירות יבשים שווה ערך בממוצע ל-400 קלוריות.

לעומת זאת, אגוזים ופירות יבשים מכילים ויטמינים רבים ואנרגיה זמינה החיונית לגוף.

אנא השאר את תגובתך

  1. אנה כותב:

    אהבתי מאוד

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.