דיאטת השמנה - כן, יש דבר כזה!

ממש כפי שיש אנשים שיש להם נטייה להשמנה שיוצרת בעיות בריאותיות מסוג אחד, ישנם אנשים שהנטייה שלהם היא לרזון יתר, מה שיוצר תת תזונה, ובכך בעצם בעיות בריאותיות מסוג אחר. אז מה אפשר וצריך לאכול בשביל לעלות במשקל?

לעתים תת תזונה נובעת ממצב בריאותי, ובכך היא תורמת לחומרתו.

דיאטת השמנה מיועדת לאותם אנשים, כמו גם לספורטאים המעוניינים להעלות במסת השריר שלהם ומחפשים אחר דרכים בריאות לעשות זאת ולעלות במשקל.

מהם הגורמים למשקל נמוך?

פעמים רבות הסיבות הן מחלות כרוניות, הפרעות אכילה והיעדר פעילות גופנית. אנשים קשישים, גברים ונשים שלא אוכלים כשורה עלולים לסבול מתת-משקל.

כמו כן ישנן הפרעות מטבוליות או גנטיות שקשורות לתת משקל. עבור אנשים אלה, העלאה במשקל קשה באותה מידה שלאנשים אחרים קשה להוריד במשקל, ואין לזלזל בה.

על מה מבוססת דיאטת השמנה?

דיאטת השמנה אינה מבוססת על צריכת קלוריות אובססיבית ואכילת מזונות עתירי שומן ללא הבחנה, אלא על תזונה בריאה עם דגש על קלוריות ופחמימות בריאות לגוף.

חילוף החומרים במקרה של תת-תזונה עשוי להיות מהיר מדי, מה שמונע מרכיבי מזון חשובים להיספג בדם.

לכן המטרה היא להחזיר את חילוף החומרים לאיזון. לעתים תת-התזונה תיגרם מתוך בורות בנושא מסוים, ולאדם ייוצר חוסר איזון שנובע מכך שיש לו עודף מדבר אחד וחסך מדבר אחר.

אם כן מדובר בהבראת הגוף באמצעות תזונה נכונה ומאוזנת, ולכך אנו צריכים לשאוף בין אם מטרתנו להוריד במשקל, לעלות, או לשמור על משקל אחיד.

קיראו בהרחבה על: משקל אידיאלי לגברים ולנשים - כמה אנחנו אמורים לשקול?

כפי שדיאטת הרזייה מבוססת על צריכת כמות קטנה יותר של קלוריות מכמות השריפה היומית, דיאטת השמנה מבוססת בדיוק על ההפך.

כמו כן, יש להקפיד על ארוחות מסודרות ביום, אך ארוחות אלו צריכות להיות גם הן עתירות יחסית בקלוריות.

לדוגמה: שלוש ארוחות ביום של 650 קלוריות כל אחת, לעומת 3 ארוחות ביניים בגודל של 450 קלוריות האחת.

גם בסוג זה של דיאטה חשובה ההתעמלות - לא כאמצעי לשריפת קלוריות, אלא כאמצעי לבניית מסת שריר וחיזוק שרירי השלד.

התעמלות שמבוססת על התנגדות (כמו עם מכשירים בכל חדר כושר, או מכשירים בחדרי פילאטיס למיניהם) עשויים לסייע לבניית חילוף חומרים ראוי, שיחזיר את הגוף לאיזון, כמו גם לתרום למצבו הנפשי והפיזי הכללי של האדם, שלעתים סובל מחולשה עצומה בגלל תת התזונה שלו.

הרכבה התזונתי של דיאטת השמנה

פרוטאין הוא אחד מהמפתחות לבניית מסת שריר, והוא מגיע ממקורות בריאים בדגים, מוצרי חלב, בשרים, אגוזים וזירעונים, כגון שקדים, בוטנים, זרעי דלעת, גרגירי שומשום, וגרעיני חמניות, בשרים רזים ועוד.

כמו כן חשוב לצרוך שומנים בריאים. שומנים בריאים הם אינם שומנים רוויים או תעשייתיים, אלא שומנים כגון שמנים צמחיים (לעומת שומנים מן החי), אבוקדו, אגוזים, שקדים ועוד.

בבחירת הפחמימות רצוי לבחור בפחמימות מורכבות, כאלה שמתפרקות בגוף לאט ונותנות לו הרבה אנרגיה. קיראו בהרחבה על: דיאטת פחמימות

בכל מקרה, רצוי לפנות לייעוץ עם דיאטנית מקצועית שתסייע לבנות תפריט מאוזן ובריא שיספק את כל המרכיבים החשובים לאבני הבניין של הגוף.

קיראו בהרחבה על מגוון: הפרעות אכילה

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.