תוספי מזון לדיאטה ולבריאות שלנו - מדריך תוספי תזונה

תוספי מזון הינם למעשה אבות המזון: ויטמינים, מינרלים, ברזל, סידן, חלבונים, מגנזיום וכו'… אלה נלקחים באופן מלאכותי בצורת טבליות בזמן דיאטה או במקרים בהם התזונה הרגילה שלנו אינה מכילה את כל המרכיבים החיוניים לבריאות תקינה ותפקוד יעיל של הגוף.

למשל, אנשים צמחוניים זקוקים לתוסף מזון של חלבונים וויטמינים כמו ויטמין B12 או נשים הרות שרמת ההמוגלובין שלהן נמוכה בגלל שהעובר משתמש בחלק מהברזל בגופן, נשים אלו צריכות תוספי תזונה של ברזל וויטמינים שונים.

תוספי המזון הינם דרך קלה ויעילה לצריכת תזונה בריאה החיונית לתפקוד בריא ויעיל של הגוף לדוגמא DNA שהינו המטען הגנטי האישי של כל אחד מאיתנו נוצר משילוב של חלבונים הנספגים בגוף מהמזון שאכלנו.

בעידן המודרני בו אנחנו חיים יש חשיבות נוספת לצריכת תוספי מזון באופן קבוע: זיהום אוויר, ניקוטין שקיים בסיגריות, מחלות העידן המודרני כדוגמת ההשמנה, קרינה מטלפונים ניידים, ריסוס פירות וירקות, מתחים ודאגות יומיומיות, זיהום מקורות המים, פיח המכוניות וכו'.

כל הפרטים הנ"ל בנפרד מהווה סיבה טובה אחת ודחופה לצריכה מיידית של תוסף מזון אחד לפחות.

תוספי תזונה בדיאטה

תוספי התזונה בדיאטה חשובים ביותר לגוף, שכן הם מספקים פתרונות קלים ונוחים לצריכה מבוקרת ומאוזנת של רכיבי התזונה הנחוצים לגוף בריא.

כמוסה אחת ביום מספקת בדרך כלל את סך התצרוכת היומית המומלצת לאדם ליום על פי גיל, מין, משקל וגובה.

בעת ביצוע דיאטה בין אם היא מאוזנת וכל שכן אם זוהי דיאטת כאסח הצורך בתוספי תזונה הכרחי וחיוני ביותר לגוף, שכן רבות מן הדיאטות הקיימות בשוק כדוגמת דיאטת אטקינס ודיאטת האשכוליות, אינן מכילות את כל אבות המזון שהגוף צריך ויש צורך לספק לגוף בצורה מלאכותית את תוסף המזון החסר לו להמשך תפקוד יעיל ובריא.

תוספי מזון מומלצים בעת דיאטה

יש לזכור דבר חשוב ביותר לפני לקיחת תוספי תזונה עלינו להתייעץ עם רופא ולעיתים עם הרוקח בבית המרקחת בו אנו באים לקנות את המוצר.

תוספי מזון כשמם כן הם תוסף אבל בהחלט לא תחליף לתזונה נכונה.

תוספי התזונה מותאמים אישית לכל אדם על ידי דיאטנית קלינית מוסמכת ומותאם לצרכי האדם אינדיבידואלית ועל פי אורח חייו ובריאותו.

תוספי מזון מומלצים ומוכרים הנם:

אומגה 3: אומגה 3 היא תוסף מזון המתאים לנטילה מגיל צעיר ומומלץ גם לנשים הרות.

אומגה 3 הן תוספי מזון, חומצות שומן החיוניות לתפקוד והתפתחות תקינה ובריאה של הגוף.

סוג הכדור המומלץ הוא DHA ו– EPA נטולי כספית.

אומגה 3 מסייעת לבריאות הלב, מפחיתה את הסיכון למחלות נוירודגנרטיביות, עוזרת למערכת החיסונית בגוף, מעלה את תחושת האנרגיה ומפחיתה מצבים של חולשה ועייפות כרוניים.

אומגה 3 נמצאת בכמות מרובה בדגים.

ויטמינים ומינרלים: תוספי התזונה של הויטמינים והמינרלים חיוניים למערכת החיסונית בגוף, עוזרת לפעילות תקינה של המוח, לזיכרון וקשב חדים B12 ולפעילות תקינה של כל מערכות הגוף.

תוספי המזון המומלצים הם MULTI VITAMINS VM – 200  או VM – 75  לגברים נשים וילדים .

ברזל: תוסף מזון זה חיוני ביותר לאנשים צמחוניים שאינם אוכלים בשר.

הברזל אחראי באספקת החמצן לשרירים בעת מאמץ והוא מהווה מרכיב חשוב באנזימים רבים בגוף.

רשימת תוספי המזון הנ"ל חלקית ביותר ונועדה להוות דוגמא בלבד.

בכל מקרה שעולה צורך בנטילת תוספי מזון יש להתייעץ תחילה עם רופא או דיאטנית מוסמכת.

אנא השאר את תגובתך

  1. מיקי כותב:

    ברצןני לקחת תוספי מזון מה עליי לעשות ?? האם אני צריך להתייעץ עם רופא?

  2. מלח Salt בריאות ותזונה כותב:

    [...] מלח Salt משמש לאורך ההיסטוריה לתיבול מזון, אך גם לשימור, כבישה, חביצה והכשרה של מזון. [...]

אנא השאר את תגובתך

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.